Czyli krótka historia o tym jak trafiłem do świata e-commerce i marketingu
Studiowałem informatykę na WMiI na UMK, w ramach przerwy od nauki postanowiłem zainwestować drobną kwotę w program na promocji, aby spróbować sprzedać go drożej. Po pierwszym sukcesie zacząłem reinwestować w kolejne programy – ponownie sprzedając je z zyskiem. W ten sposób po kilku miesiącach uświadomiłem sobie, że rozwijanie sprzedaży, planowanie i wyszukiwanie nowych sposobów na przebicie się w sieci jest znacznie ciekawsze niż programowanie. Początkowo niewielki biznes urósł do pełno-etatowej formy zarobku i studia zeszły na drugi plan. Wiedza i umiejętności zdobyte na uczelni wielokrotnie pomagały mi w rozwijaniu biznesu, optymalizacji wielu działań i pozwalały na sprawniejszą komunikację z programistami, co bezpośrednio przekładało się na lepsze efekty pracy.
Ze względu na globalne zmiany na rynku oprogramowania postanowiłem zmienić branżę na monitoring CCTV, gdzie nowy rozdział zaczynałem już ze zdobytym wcześniej doświadczeniem i funduszami. W krótkim czasie zbudowałem sklep internetowy oparty na modelu dropshippingowym we współpracy z kilkoma hurtowniami. Początkowo największym problemem było poprawne dostosowanie feedu produktowego do akceptowanego formatu, lecz dzięki determinacji i wiedzy zdobytej na studiach udało mi się dokończyć proces. Biznes prosperował bardzo dobrze, lecz nadmiar pracy przy obsłudze klientów, zamówień i prac związanych ze sklepem sprawiły, że brakowało mi czasu na zajmowanie się tym, co lubiłem robić najbardziej – optymalizacją, poprawą efektywności i wyszukiwaniem kolejnych rozwiązań. Po 3 latach czułem się przytłoczony obsługą klientów, zamówień i pracą w okół biznesu, więc postanowiłem poszukać pracy, w której skupiałbym się na działaniach dających mi najwięcej satysfakcji.
W efekcie swoich poszukiwań trafiłem do firmy Fart Produkt (czasnarolety.pl) na stanowisko Kierownika Działu E-commerce. Bardzo szybko rozwinąłem sklep i usprawniłem pracę zespołu, dzięki czemu już po 6 miesiącach osiągnąłem wzrost sprzeaży o 123%, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów marketingowych o 31% i zachowaniu marżowości. Efekt ten udało mi się uzyskać dzięki działaniu na wielu płaszczyznach, gdzie kluczową rolę odegrały: analiza danych, optymalizacja procesów, sprawne zorganizowanie pracy zespołu, usprawnienia z zakresu UX/UI, dużo sprawniejsze działania marketingowe i efektywna współpraca z web developerem.
Witryna która docelowo ma agregować wyłącznie wysokiej klasy specjalistów, z wieloletnim doświadczeniem w swojej dziedzinie.
©2021 Templately Copyright All Right Reserved.