Reklama Czy Pozycjonowanie

Na co lepiej przeznaczyć pieniądze w celu osiągnięcia sukcesu finansowego? Rozpocznę od swojej tezy, którą postaram się po krótce uargumentować.

Odpowiedź: reklama

Dobre czasy, naturalnego pozycjonowania się niestety już dawno minęły. Żeby dokładnie zrozumieć czemu do tego doszło warto uzmysłowić sobie, że Google jest korporacją, której celem jest zarabianie pieniędzy, a nie organizacją charytatywną. Początkowo, gdy Google próbowało pozyskać jak największą część rynku, logicznym było zaoferowanie przedsiębiorstwom możliwości pozyskania dużego ruchu, bez konieczności wydawania przy tym pieniędzy. Wraz z momentem zdobywania coraz szerszej części rynku, Google mogło stopniowo coraz intensywniej monetyzować swoje usługi. 

Oczywiście wciąż można pozyskiwać część ruchu dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce, ale niejednokrotnie koszty takiego wypromowania firmy – szczególnie na najbardziej popularnych fraz wielokrotnie przewyższają potencjalne korzyści. Tutaj warto zaznaczyć, iż obecnie bardzo istotnym elementem w budowaniu pozycji strony w wyszukiwarce są linki wiodącej do „pozycjonowanej” strony, z innych stron o wyższym rankingu. W ten sposób działają firmy oferujące pozycjonowanie, które w momencie zakończenia współpracy usuwają wstawione linki – przez co strona spada na swoje poprzednie miejsce. Warto zaznaczyć, że w przypadku tego typu promowania strony efekty przychodzą po wielu miesiącach, są nietrwałe (ze względu na wcześniej opisany przypadek), a dodatkowo dają niewielkie szanse na wyświetlenie się na samej górze wyników.

Reklama w Google’ach pozwala na szybkie uzyskanie wyników, które można bezpośrednio zmierzyć. W razie potrzeby można szybko zmienić priorytety i zacząć promować zupełnie inny produkt, na którym nam w danym momencie zależy. W tym przypadku ruch pozyskujemy praktycznie od razu, nie ma potrzeby inwestowania przez wiele miesięcy, bądź lat, aby osiągnąć efekt. Dobrze ustawiona kampania reklamowa pozwala firmie w krótkim czasie uzyskać dochód, który z kolei można zainwestować w rozwój firmy.