Które z promowań przyniosą najwięcej korzyści? Rozpocznę od swojej tezy, którą postaram się po krótce uargumentować.
Działania strategiczne i marketingowe powinny być dostosowane do firmy i branży. Obecnie każda firma chce być widoczna na mediach społecznościowych, ale w wielu przypadkach jest to pozbawione większego sensu. W przypadku korporacji posiadanie tego typu profili jest jak najbardziej zalecane, niezależnie od branży, po prostu ogromni gracze na rynku muszą widnieć na każdej znaczącej platformie (chociażby w ramach uniknięcia oszustw i wyłudzeń, których mógłby ktoś dokonać podszywając się pod taką firmę).
W pozostałych przypadkach tj. małych i średnich przedsiębiorstwach należy rozważyć, czy tego typu działania pozwolą uzyskać dodatkowe konwersje, bądź pozwolą utrzymać kontakt z klientami. Oczywiście może to być element budowania wierzytelności firmy, chociaż moim zdaniem ze względu na to, iż teraz niemal każda firma ma konto na Facebook’u – straciło to na znaczeniu.
Za przykład weźmy lokalną firmę sprzedającą sprzęt budowlany, której prezes zatrudnia pracownika, aby ten przygotował fanpage na Facebooku, Instagramie i TikToku. Ile osób będzie zaglądało na taki fanpage? Ilu potencjalnych klientów będzie szukało sprzętu budowlanego na instagramie? Gdzie każdy szukałby sprzętu budowlanego?
Inaczej wyglądałaby sprawa w przypadku lokalnej piekarni/cukierni, która na swoim profilu informowałaby pobliskich mieszkańców, o nowym przysmaku, bądź wyprzedaży pieczywa przed zamknięciem lokalu. Tutaj warto również zwrócić uwagę na zdjęcia, które mogą przyciągać uwagę i wzbudzić apetyt u przeglądających, jak i o tym, że działanie związane z bodźcem nie byłoby odłożone w czasie. Głodny klient mógłby skorzystać z oferty instynktownie i bardzo szybko podjąć decyzję o złożeniu wizyty w lokalu.
Witryna która docelowo ma agregować wyłącznie wysokiej klasy specjalistów, z wieloletnim doświadczeniem w swojej dziedzinie.
©2021 Templately Copyright All Right Reserved.